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Cemotucu

Otros Trols

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Trols Oscuros

Capital Histórica: ninguna

Tribu conocida: ninguna

Descripción: Según informes aislados, los trols oscuros poseen una piel gris oscura y viven generalmente bajo tierra. Presuntas observaciones de los trols oscuros describen a criaturas corpulentas y brutas que atacan sin mucha táctica o coordinación. Sin embargo, existe la teoría de que los trols oscuros no poseen la inteligencia de los otros trols.

Historia: No hay pruebas de que los trols oscuros hayan formando una civilización o nación. De hecho, se estima que son muy pocos como para establecer una categoría de trols aparte. En consecuencia, es probable que si los trols oscuros en verdad existen, provengan de una única tribu trol.

Zanzil el Desterrado y sus Discípulos

Lugar: Vega de Tuercespina (principalmente al sudeste)

Tipo: Variadas, en su mayoría trols de selva

Líder: Zanzil el Desterrado

Descripción: Zanzil y los médicos brujos que lo siguen han envenenado sin escrúpulos a criaturas de varias razas, provocándoles la muerte y haciéndoles resurgir como los esbirros no-muertos de Zanzil. Los trols de diversas tribus forman tan solo una pequeña parte del ejército privado de no-muertos de Zanzil.

Historia: Zanzil fue exiliado de la tribu Machacacráneos por utilizar sus venenos nigrománticos en varios de sus confiados seguidores trol, pero su exilio no le ha resultado el castigo que sus congéneres habían esperado. Desde entonces, los doctores brujos se han unido a Zanzil y con su ayuda ha construido un ejército de no-muertos que solo a él brinda fidelidad.

Tribu Zandalar

Lugar: Mares del Sur (principalmente la isla de Zandalar) y unos pocos en Vega de Tuercespina

Tipo: no aplicable

Líder: Rey Rastakhan

Historia: Los primeros trols conocidos pertenecían a la tribu Zandalar y de ellos descienden el resto de los trols. En general, los Zandalari valoran el conocimiento sobre todas las cosas, pero a su vez una parte significativa de la tribu tenía sed de conquistas. Estos trols desafectos con el tiempo se separaron del grupo principal y formaron tribus individuales. A medida que el tiempo pasaba, lo que quedaba de la tribu Zandalar pasó a ser considerada como una casta trol de sacerdotes con aires de superioridad. Los Zandalari trabajaron sin descanso para grabar y preservar la historia y las tradiciones de la raza, y estos inteligentes trols se esforzaron por promover los ideales de la sociedad trol como un todo. Aunque el resto de los trols les tenían gran respeto, los Zandalari no se implicaron en la política diaria de su pueblo.

La estatura media de los Zandalari es de 2,5 metros, considerablemente mucho más grandes que cualquier otro trol conocido, excepto los salvajes Drakkari. A pesar de su gran tamaño y sabiduría, los trols Zandalar no poseen la soberanía sobre otras tribus ni los Zandalari buscan dicha autoridad.

Al principio la tribu Zandalar estaba orgullosa de sus hermanos de la selva. Cuando los territorios del Imperio Gurubashi siguieron expandiéndose, la grata sorpresa de los Zandalari se convirtió en inquietud. Consultaron sus mitos y hojearon sus archivos históricos, y lo que descubrieron en ellos los horrorizó.

A Hakkar se le conocía también como el Cazador de Almas, un nombre muy merecido. A sus partidarios los llenó de una rabia asesina y se regocijó con sus sentimientos oscuros. Cada matanza hecha en nombre de Hakkar le beneficiaba, pues al consumir sangre había desarrollado el gusto por ella. Lo que es peor, cuanta más sangre derramada en su nombre consumía, más poderoso se volvía, y sus lazos con el mundo que lo alimentaba se hicieron más fuertes.

Cada Zandalari capaz de luchar partió inmediatamente hacia la Vega de Tuercespina y trajo las malas noticias a los trols de selva. El Imperio Gurubashi ya estaba bajo una situación de malestar civil por los numerosos sacrificios que Hakkar demandaba. Las noticias de la tribu Zandalar provocaron que los trols de selva se unieran a la tribu Zandalar y organizaran la revuelta contra el sanguinario Cazador de Almas.

Finalmente, el avatar de Hakkar fue destruido y los sacerdotes de Hakkar, los Atal'ai y los Hakkari fueron cazados casi hasta la extinción. Aún así, los supervivientes de ambos grupos consiguieron escapar hasta el Pantano de las Penas, donde construyeron un importante templo a su dios en secreto: el Templo de Atal'Hakkar. Juntos, los Atal'ai y los Hakkari se prepararon para invocar al propio Hakkar en Azeroth y que así pudiera alimentarse de criaturas vivas.

El Dragón Aspecto verde, Ysera la Soñadora, enseguida se enteró de los planes de los malvados sacerdotes y aplastó el templo bajo las marismas. A día de hoy, las ruinas están custodiadas por majestuosos dragones verdes. Lo que casi todo Azeroth desconoce es que los dragones custodian el lugar equivocado. Hace pocos años, los Atal'ai en el exilio han descubierto que la forma física de Hakkar solo se puede invocar dentro de la antigua capital del imperio Gurubashi, Zul'Gurub. Jammal’an el Profeta, líder de los Atal'ai, le dijo a su gente que si conseguían invocar la forma física de Hakkar en Azeroth, el dios les otorgaría la inmortalidad. Los Atal'ai y los Hakkari no perdieron el tiempo y enviaron a sus sacerdotes más preparados a Zul'Gurub, donde sus esfuerzos al fin no fueron en vano. Varios espías han confirmado la presencia del temible Cazador de Almas en el corazón de las ruinas.

Hakkar ha doblegado la voluntad de cinco sumos sacerdotes de los dioses primigenios trol. Incapaces de oponerse a sus deseos, los sacerdotes canalizan el poder de sus dioses en Hakkar. Solo con la muerte de estos sacerdotes se puede sesgar la conexión que aumenta drásticamente el poder de Hakkar mientras drena el poder de los otros dioses.

Los rumores de la presencia de Hakkar han llegado hasta la tribu Zandalar en los Mares del Sur. Se muestran horrorizados al descubrir la noticia de la esclavización de sus congéneres, los sumos sacerdotes Zandalari. Por ello, el rey Rastakhan ha enviado emisarios de la isla de Zandalar hasta la Isla Yojamba, junto a la costa noroeste de Vega Tuercespina, donde los trols reclutan campeones de todas las razas de Azeroth con la esperanza de derrotar de nuevo a Hakkar.

Otrora parte del antiguo Kalimdor, Zandalar es la cuna de la civilización trol y, como tal, es un territorio estrictamente neutral. Cuando el primer Pozo de la Eternidad implosionó, un enorme agujero perforó Kalimdor. Profundas fisuras aparecieron en el continente, y los Zandalari se apresuraron a lanzar hechizos para proteger su hogar de la destrucción. Con todo, no pudieron escudar al resto del continente del peligro, que se extendía sin cesar. La tierra inmediatamente detrás del escudo de los Zandalari se hundió bajo el agua cuando Kalimdor se rompió en diferentes masas de tierra. Cuando el último Cataclismo llegó a su fin, los Zandalari vieron que su hogar se había convertido en una isla.

Zuldazar, la capital de Zandalar, está construida sobre una serie de zigurats gigantes que de lejos asemejan una imponente montaña. Las diferentes tribus trol desconfían unas de otras, pero cada seis años, enviados de cada tribu viajan a Zuldazar para compartir información y tratar sobre asuntos que pudieran afectar toda la raza trol.

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Dark Trolls

Historical capital: None

Known tribe: None

Description: According to scattered reports, dark trolls have gray to black skin and lead a mostly subterranean existence. Alleged sightings of dark trolls usually involve hulking and brutish creatures who attack with little tactical planning or coordinated effort. Thus, it has been theorized that dark trolls are much less intelligent than other trolls.

Background: There is no evidence that the dark trolls have ever formed a civilization or nation. Indeed, their estimated numbers are so few that their existence as a distinct category of troll is considered highly questionable. In consequence, it seems likely that if the dark trolls do exist, they are derived from a single troll tribe.

Zanzil the Outcast and His Followers

Where: Stranglethorn Vale (primarily in the southeast)

Category: Various, with a majority of jungle trolls

Leader: Zanzil the Outcast

Description: Zanzil and the witch doctors who follow him have unscrupulously poisoned creatures of many different races, causing the affected individuals to die and rise from the grave as Zanzil's undead minions. Trolls from several different tribes are only one small part of Zanzil's private undead army.

History: Zanzil was exiled from the Skullsplitter tribe for using his necromantic poisons on several of his unsuspecting fellow trolls, but his exile has not been the punishment that his kindred had hoped. Indeed, since that time, several witch doctors have joined Zanzil. With their assistance, he has built up an undead army that is loyal to him alone.

Zandalar Tribe

Where: South Seas (primarily the island of Zandalar) and a few in Stranglethorn Vale

Category: Not applicable

Leader: King Rastakhan

History: The earliest known trolls belonged to the Zandalar tribe, from which all other trolls are descended. On the whole, the Zandalari valued knowledge above all else, but a significant portion of the tribe hungered for conquest instead. These disaffected trolls eventually departed to form tribes of their own. As time went on, what remained of the Zandalar tribe came to be regarded as an overarching priest caste for all trolls. The Zandalari preserved troll history, and they worked to further the goals of troll society as a whole.

Greatly respected by all other trolls, the Zandalari nevertheless remained apart from the day-to-day politics of their people. The Zandalari average eight feet in height: significantly larger than all other documented trolls except the savage Drakkari. Despite the Zandalar trolls' greater size and knowledge, however, they have no sovereignty over other tribes, nor do the Zandalari seek such authority.

After the Great Sundering, these wise trolls saw no need to leave what had become the island of Zandalar. Rebuilding their damaged settlements, the trolls continued their studies until the Gurubashi empire began showing a dramatic increase in power and territory. The jungle trolls attributed their victories to the influence of the god Hakkar.

At first the Zandalar tribe was glad for its jungle brethren. When the Gurubashi empire's territory kept expanding, the Zandalari's pleased surprise turned to disquiet. They consulted myths and delved into ancient historical accounts. What the Zandalari learned horrified them.

Hakkar was also known as the Soulflayer, a name he had richly earned. He filled his adherents with murderous rage and reveled in their dark emotions. The carnage that invariably followed Hakkar suited him perfectly, for having consumed blood, he had developed a taste for it. Worse, he became more powerful as he consumed the blood shed in his name, and his tie to the world that was feeding him grew stronger.

Every Zandalari who could fight immediately set out for Stranglethorn Vale and brought the terrible tidings to the jungle trolls. The Gurubashi empire was already in a state of civil unrest due to the numerous sacrifices that Hakkar was demanding. With the Zandalar tribe's news, the jungle trolls banded together with the Zandalar tribe and rose up in open revolt against the bloodthirsty Soulflayer.

Eventually the avatar of Hakkar was destroyed, and Hakkar's priests, the Atal'ai and Hakkari, were hunted nearly to extinction. Yet survivors from both groups managed to escape into the Swamp of Sorrows, where they built the Temple of Atal'Hakkar. Working together, the Atal'ai and Hakkari prepared to summon Hakkar himself into Azeroth, so that he could feed on all living things.

The green Dragon Aspect, Ysera the Dreamer, soon learned of the evil priests' plans and smashed the temple beneath the marshes. To this day, the temple's ruins are guarded by mighty green dragons. What much of Azeroth does not know is that the dragons are actually guarding the wrong location. In recent years the exiled Atal'ai have discovered that Hakkar's physical form can only be summoned within the ancient capital of the Gurubashi empire, Zul'Gurub. The Atal'ai and Hakkari lost no time in dispatching a number of their most skilled priests to Zul'Gurub, where their efforts met with success at last. Numerous spies have confirmed the presence of the dreaded Soulflayer in the heart of the ruins.

Hakkar has also enthralled five high priests of the trolls' primal gods. Unable to oppose his will, the priests are channeling the power of their gods into Hakkar. Only their deaths can sever the connections that are vastly increasing Hakkar's might while draining the other gods of power.

Word of Hakkar's presence reached the Zandalar tribe in the South Seas, who were even more horrified to discover the enslavement of their kindred, the Zandalari high priests. King Rastakhan has therefore sent emissaries to Yojamba Isle, off the northwest coast of Stranglethorn Vale. There the trolls recruit champions from Azeroth's many races in the hope that Hakkar can be defeated.

Once part of ancient Kalimdor, Zandalar is the birthplace of troll civilization, and, as such, strictly neutral territory for trolls. When the first Well of Eternity imploded, a hole was punched through Kalimdor. Deep fissures appeared in the continent, and the Zandalari hastily cast strong protective spells to protective their home from destruction. Even so, they could not shield the rest of the continent from widespread upheaval. The ground immediately beyond the Zandalari's shield was drawn underwater when Kalimdor broke into separate landmasses. When at last the Sundering was over, the Zandalari saw that their home had become an island.

Zuldazar, the capital city of Zandalar, is built in a series of giant ziggurats that look like a towering mountain from a distance. Different troll tribes distrust one another and have often fought one another, but every six years, envoys from all the troll tribes arrive in Zuldazar in order to share information and discuss matters that may affect the entire troll race.

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